Az értékelés szempontjai és menete

A verseny során a zsűri komplexen értékeli a projekteket, ötvözve a kreativitás, az újszerűség, a stratégiai gondolkodás, a kivitelezés minősége és a hatékonyság szempontjait.

A szempontok a következő súlyozással számítanak az elbírálás során:

  kreativitás és újszerűség: 30%
  stratégia: 20%
  kivitelezés: 20%
  hatékonyság: 20%
  integráltság: 10%

  Kivétel ez alól az I./L) kategória, ahol az elsődleges elbírálási szempont a kampány integráltsága.


A zsűrizés menete:

Valamennyi érvényes, 2017. október 6-ig beérkezett pályázati anyagot szakértő zsűri bírálja el.

1. Forduló: az online zsűrizés vállalati és ügynökségi kommunikációs szakemberek részvételével, egy zárt rendszerben történik. Ez alapján alakul ki a shortlist a döntőbe jutott pályázatokkal.

2. Forduló: a MAKSZ, az MPRSZ és a Kreatív 3-3 delegáltjából álló zsűri személyesen bírálja el a döntős pályázatokat. Ez alapján születnek meg a kategóriagyőztesek (arany, ezüst, bronz).


A verseny nyertesei és shortlistesei felkerülnek a Kreatív PR Toplistára az MPRSZ és a MAKSZ PR tagozata támogatásával.


PONTSZÁMÍTÁS:

PR eszközök főkategóriában:

shortlist: 0,5
bronz: 1
ezüst: 1,5
arany: 2

Projektek főkategóriában:

shortlist: 1
bronz: 2
ezüst: 3
arany: 4

Szektor/Iparág főkategóriában:

shortlist: 1
bronz: 2
ezüst: 3
arany: 4

PR-vezérelt integrált kampányok:

shortlist: 1,5
bronz: 2,5
ezüst: 3,5
arany: 5


  A zsűri döntésének megfelelően kiosztásra kerülhet az Év PR-megoldása díj, melyet a zsűri a Projektek főkategóriából választ ki. Az Év PR-ügynöksége díjat az a pályázó cég kapja, amely nevezéseivel a legtöbb pontot szerezte a versenyen, valamint a Projektek főkategóriában legalább egy díjat kapott.

  Amennyiben a zsűri úgy dönt, különdíjak is kiosztásra kerülhetnek. Különdíjban részesülhetnek a legjobb kis vagy nagy költségvetésű kampányok, az év megbízója, valamint a legnépszerűbb szektorok legjobb PR-megoldásai is.

 A zsűri fenntartja a jogot arra, hogy egyes kategóriákban – elegendő nevezés, vagy megfelelő színvonal híján – ne válasszon nyerteseket, vagy akár rövidlistát se állítson össze vagy, hogy egyes kategóriákban egyszerre több díjat osszon ki helyezésenként; illetve, hogy a megítélése szerint nem megfelelő kategóriába érkező nevezéseket átirányítsa egy másik kategóriába.