Az értékelés szempontjai és menete

A verseny során a zsűri komplexen értékeli a projekteket, ötvözve a kreativitás, az újszerűség, a stratégiai gondolkodás, a kivitelezés minősége és a hatékonyság szempontjait.

A szempontok a következő súlyozással számítanak az elbírálás során:

  • kreativitás és újszerűség: 30%
  • stratégia: 20%
  • kivitelezés: 20%
  • hatékonyság: 20%
  • integráltság: 10%

Kivétel ez alól az I./L) kategória, ahol az elsődleges elbírálási szempont a kampány integráltsága.

 

A zsűrizés menete:

Valamennyi érvényes, a nevezési határidő alatt beérkezett pályázati anyagot szakértő zsűri bírálja el, két fordulóban. A zsűri azon tagjai, akik érintettek, az adott munka értékelésében nem vehetnek részt.

1. Forduló: az online zsűrizés vállalati és ügynökségi kommunikációs szakemberek részvételével, egy zárt rendszerben történik. Ez alapján alakul ki a shortlist a döntőbe jutott pályázatokkal. Nem kerülhet shortlistre a nevezések több mint 50%-a, valamint 6.0 átlagpontszám alatti alkotás. Ha egy kategóriában egy pályázat sem éri el a 6.0 pontszámot, abban a kategóriában a kiíró nem hirdet shortlistet.

2. Forduló: a zsűri személyesen bírálja el a döntős pályázatokat. Ez alapján születnek meg a kategóriagyőztesek (arany, ezüst, bronz), a fődíjasok és az esetleges különdíjasok.

 

A verseny nyertesei és shortlistesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán.

A zsűri kioszthatja az Év PR-megoldása díjat, melyet a Projektek főkategóriából választ ki.
Az Év PR-ügynöksége díjat az a pályázó kapja, amely nevezéseivel a legtöbb pontot szerezte a versenyen, valamint a Projektek főkategóriában legalább egy díjat kapott.
Az Év Megbízója díjat az az ügyfél nyeri, akinek a legtöbb pontot gyűjtöttek az ügynökségei összesen.

 

A pontszámítás a következőképpen alakul:

 kategória shortlist bronz ezüst arany
 PR eszközök főkategória 0,5 1 1,5 2
 Projektek főkategória 1 2 3 4
 Szektor/Iparág főkategória 1 2 3 4
 PR-vezérelt integrált kampány 1,5 2,5 3,5 5


A zsűri fenntartja a jogot arra, hogy egyes kategóriákban – elegendő nevezés, vagy megfelelő színvonal híján – ne válasszon nyerteseket, vagy akár rövidlistát se állítson össze vagy, hogy egyes kategóriákban egyszerre több díjat osszon ki helyezésenként; illetve, hogy a megítélése szerint nem megfelelő kategóriába érkező nevezéseket átirányítsa egy másik kategóriába.
Amennyiben a zsűri úgy dönt, különdíjak is kiosztásra kerülhetnek. Különdíjban részesülhetnek a legjobb kis vagy nagy költségvetésű kampányok, az év megbízója, valamint a legnépszerűbb szektorok legjobb PR-megoldásai is.