Az értékelés szempontjai és menete

 

A verseny során a zsűri komplexen értékeli a projekteket, ötvözve a kreativitás, az újszerűség, a stratégiai gondolkodás, a kivitelezés minősége, a hatékonyság és a márkastratégiához való illeszkedés szempontjait.

A 2021. évtől a zsűri semmilyen módon NEM értékeli és számítja az AVE (Advertising Value Equivalent) értékeket. Helyette nagyobb súllyal szerepel az értékelésben a kitűzött céloknak megfelelő eredmény, a márkastratégiával való összhang, az insightnak való megfelelés, a hatékonyság (pl. megfelelő csatornaválasztás, médiamix. stb.), a megbízó piaci jelenlétéhez és potenciáljához mért elérés.

A CSR, a non-profit, valamint az edukációs/awareness kampányok során az ötlet eredetisége, a hatékonyság, illetve a kivitelezés minősége a bírálati szempontok. 

A szempontok a következő súlyozással számítanak az elbírálás során:

•     stratégia, insight, célcsoportmeghatározás, célkitűzések: 30%

•     kreativitás, újszerűség és kivitelezés: 30%

•     márkastratégiával való összhang, az briefnek való megfelelés  20%

•     eredményesség, hatékonyság a kitűzött célok mentén: 20%

 

Kivétel ez alól az I./K) kategória, ahol kiemelt elbírálási szempont a kampány integráltsága:

•     stratégia, insight, célcsoportmeghatározás, célkitűzések: 25%

•     kreativitás, újszerűség és kivitelezés: 25%

•     eredményesség, hatékonyság a kitűzött célok mentén: 15%

•     integráltság, a kampány egészéhez adott PR hozzájárulás: 35%

 

A zsűrizés menete:

Valamennyi érvényes, a nevezési határidő alatt beérkezett pályázati anyagot szakértő zsűri bírálja el, két fordulóban. A zsűri azon tagjai, akik érintettek, az adott munka értékelésében nem vehetnek részt.

Online zsűrizés: az előzsűrizés vállalati és ügynökségi kommunikációs szakemberek részvételével, egy zárt rendszerben történik. Ez alapján alakul ki a döntőbe jutott nevezések sora. Nem kerülhet döntőbe a nevezések több mint 50%-a, valamint 6.0 átlagpontszám alatti alkotás. Ha egy kategóriában egy pályázat sem éri el a 6.0 pontszámot, abban a kategóriában a kiíró nem hirdet döntőt.

Személyes zsűrizés: a zsűri személyesen bírálja el a döntős pályázatokat. Ez alapján születnek meg a kategóriagyőztesek (arany, ezüst, bronz), a fődíjasok és az esetleges különdíjasok.

 

A verseny nyertesei és döntősei pontszerzők a Kreatív Apex PR Toplistán.

A zsűri kioszthatja az Év PR-megoldása díjat, melyet a Projektek főkategóriából választ ki.
Az Év PR-ügynöksége díjat az a pályázó kapja, amely nevezéseivel a legtöbb pontot szerezte a versenyen, valamint a Projektek főkategóriában legalább egy díjat kapott.
Az Év Megbízója díjat az az ügyfél nyeri, akinek a legtöbb pontot gyűjtöttek az ügynökségei összesen.

 

A pontszámítás a következőképpen alakul:

 kategória shortlist bronz ezüst arany
 PR eszközök főkategória 0,5 1 1,5 2
 Projektek főkategória 1 2 3 4
 Szektor/Iparág főkategória 1 2 3 4
 PR-vezérelt integrált kampány 1,5 2,5 3,5 5


A zsűri fenntartja a jogot arra, hogy egyes kategóriákban – elegendő nevezés, vagy megfelelő színvonal híján – ne válasszon nyerteseket, vagy akár rövidlistát se állítson össze vagy, hogy egyes kategóriákban egyszerre több díjat osszon ki helyezésenként; illetve, hogy a megítélése szerint nem megfelelő kategóriába érkező nevezéseket átirányítsa egy másik kategóriába.
Amennyiben a zsűri úgy dönt, különdíjak is kiosztásra kerülhetnek. Különdíjban részesülhetnek a legjobb kis vagy nagy költségvetésű kampányok, az év megbízója, valamint a legnépszerűbb szektorok legjobb PR-megoldásai is.