A verseny során a zsűri komplexen értékeli a projekteket, ötvözve a kreativitás, az újszerűség, a stratégiai gondolkodás, a kivitelezés minősége, a hatékonyság és a márkastratégiához való illeszkedés szempontjait.
A 2021. évtől a zsűri semmilyen módon NEM értékeli és számítja az AVE (Advertising Value Equivalent) értékeket. Helyette nagyobb súllyal szerepel az értékelésben a kitűzött céloknak megfelelő eredmény, a márkastratégiával való összhang, az insightnak való megfelelés, a hatékonyság (pl. megfelelő csatornaválasztás, médiamix. stb.), a megbízó piaci jelenlétéhez és potenciáljához mért elérés.
A CSR, a non-profit, valamint az edukációs/awareness kampányok során az ötlet eredetisége, a hatékonyság, illetve a kivitelezés minősége a bírálati szempontok.
A szempontok a következő súlyozással számítanak az elbírálás során:
• stratégia, insight, célcsoportmeghatározás, célkitűzések: 30%
• kreativitás, újszerűség és kivitelezés: 30%
• márkastratégiával való összhang, az briefnek való megfelelés 20%
• eredményesség, hatékonyság a kitűzött célok mentén: 20%
Kivétel ez alól az I./K) kategória, ahol kiemelt elbírálási szempont a kampány integráltsága:
• stratégia, insight, célcsoportmeghatározás, célkitűzések: 25%
• kreativitás, újszerűség és kivitelezés: 25%
• eredményesség, hatékonyság a kitűzött célok mentén: 15%
• integráltság, a kampány egészéhez adott PR hozzájárulás: 35%
Valamennyi érvényes, a nevezési határidő alatt beérkezett pályázati anyagot szakértő zsűri bírálja el, két fordulóban. A zsűri azon tagjai, akik érintettek, az adott munka értékelésében nem vehetnek részt.
Online zsűrizés: az előzsűrizés vállalati és ügynökségi kommunikációs szakemberek részvételével, egy zárt rendszerben történik. Ez alapján alakul ki a döntőbe jutott nevezések sora. Nem kerülhet döntőbe a nevezések több mint 50%-a, valamint 6.0 átlagpontszám alatti alkotás. Ha egy kategóriában egy pályázat sem éri el a 6.0 pontszámot, abban a kategóriában a kiíró nem hirdet döntőt.
Személyes zsűrizés: a zsűri személyesen bírálja el a döntős pályázatokat. Ez alapján születnek meg a kategóriagyőztesek (arany, ezüst, bronz), a fődíjasok és az esetleges különdíjasok.
A verseny nyertesei és döntősei pontszerzők a Kreatív Apex PR Toplistáján.
A zsűri kioszthatja az Év PR-megoldása díjat, melyet a Projektek főkategóriából választ ki.
Az Év PR-ügynöksége díjat az a pályázó kapja, amely nevezéseivel a legtöbb pontot szerezte a versenyen, valamint a Projektek főkategóriában legalább egy díjat kapott.
Az Év Megbízója díjat az az ügyfél nyeri, akinek a legtöbb pontot gyűjtöttek az ügynökségei összesen.
A pontszámítás a következőképpen alakul:
kategória | shortlist | bronz | ezüst | arany |
PR eszközök főkategória | 0,5 | 1 | 1,5 | 2 |
Projektek főkategória | 1 | 2 | 3 | 4 |
Szektor/Iparág főkategória | 1 | 2 | 3 | 4 |
PR-vezérelt integrált kampány | 1,5 | 2,5 | 3,5 | 5 |
A zsűri fenntartja a jogot arra, hogy egyes kategóriákban – elegendő nevezés, vagy megfelelő színvonal híján – ne válasszon nyerteseket, vagy akár rövidlistát se állítson össze vagy, hogy egyes kategóriákban egyszerre több díjat osszon ki helyezésenként; illetve, hogy a megítélése szerint nem megfelelő kategóriába érkező nevezéseket átirányítsa egy másik kategóriába.
Amennyiben a zsűri úgy dönt, különdíjak is kiosztásra kerülhetnek. Különdíjban részesülhetnek a legjobb kis vagy nagy költségvetésű kampányok, az év megbízója, valamint a legnépszerűbb szektorok legjobb PR-megoldásai is.